Офіційна позиція ГО «Екопарк Осокорки» щодо фейкових громадських слухань, ініційованих частиною вкладників банку Аркада по забудові Екопарку Осокорки
Громадські слухання є одним з основних інструментів участі громади в місцевому самоврядуванні. Порядок, процедура, підстави і наслідки таких громадських слухань врегульовані рядом нормативно – правових документів. На офіційній сторінці сайту Київської міської ради (https://kyivcity.gov.ua/petytsii_ta_hr…/gromadski_slukhannya) викладено інформацію про сам інструмент – громадські слухання, і про предмети таких громадських слухань.
Мер міста та його заступники на чергових зустрічах, направлених на з’ясування причин зупинки виконання банком «Аркада» зобов’язань перед своїми довірителями, неодноразово наголошував, що всі варіанти вирішення повинні бути в правовій площині.
Юридичні наслідки Громадських слухань прямо пов’язані з предметом громадського обговорення.
Змушенні констатувати, що наразі відсутній предмет обговорення на громадських слуханнях, який би міг дати відповідь щодо забудови озера Небреж. Відсутній проект будівництва. Зі слів керівництва «Аркади» такий проект буде підготовлений лише на листопад 2020 року. За відсутності проекту громада міста не може його не підтримати не відхилити.
Звертаємо увагу, що участь громади в місцевому самоврядуванні через інструмент «Громадських слухань» при намірах забудови в даному випадку 90 га і озера Небреж чітко виписано в Законі України «Про оцінку впливу на довкілля».
Необхідність виконання таких вимог саме по забудові озера Небреж підтверджено Міністерством екології та природних ресурсів України (лист від 24.05.2019 р. № 10/7/3305-19).
Таким чином, для того щоб «Громадські слухання» по забудові озера Небреж узгоджувалися з вимогами чинного законодавства, забудовник – ТОВ «Контактбудсервіс» повинен:
– виконати вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» в цілому;
– надати до профільного міністерства готовий проект будівництва який узгоджується з містобудівною документацією;
– забезпечити своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості (ст. 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»);
– забезпечити підготовку звіту з оцінки впливу на довкілля та нести відповідальність за достовірність наведеної у звіті інформації згідно з законодавством (ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»);
– забезпечити проведення громадського обговорення у процесі оцінки впливу на довкілля, яке проводиться з метою виявлення, збирання та врахування зауважень і пропозицій громадськості до планованої діяльності (ст. 7 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).
Проведення «Громадських слухань» не в спосіб і не в межах встановлених законом дискредитує один з найголовніших інструментів місцевого самоврядування, і унеможливить виконання одного з найголовніших принципів місцевого самоврядування – можливість для територіальної громади Києва прийняти безпосередню участь у здійсненні місцевого самоврядування, тобто порушенні питань та внесенні пропозицій щодо питань місцевого значення.
РАЗОМ З ТИМ НІЯКІ ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ НЕ МОЖУТЬ ЗМІНИТИ ЗАКОНОДАВЧУ ЗАБОРОНУ БУДЬ ЯКОЇ ЗАБУДОВИ ЗЕМЕЛЬ ВОДНОГО ФОНДУ, ЗЕЛЕНИХ ЗОН ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ І ЗОН ОХОРОНЮВАЛЬНОГО ЛАНДШАФТУ
_____
Оригінал посту – https://www.facebook.com/ecoparkosokorky/posts/1300506646815350